YENİDEN MERHABA... PIAAC 2016 RAPORU...


Uzuuuuun bir aradan sonra yeniden merhaba... Kelime hatası yok, gerçekten çok uzuuuuun bir zaman olmuş yeniden yazmayalı.

Sabah uyanınca gün içinde yapılacak bir sürü işi sıralayıp da, akşam yatınca gün içinde işten-güçten yapamadığım bir sürü işi sıralama ile geçen bu uzuuuun zaman. Nedeni ve nasılı sorgulama merakımı aktarabileceğim bir blog oluşturmaka başlayan bu süreç, bilginin doygunluğu olmamasının yorgunluğu ile uzuuuun zaman aksadı.

Öğrenciyken bilgiyi elide saklı tutmaya özen gösteren bir nesilden, bilginin paylaşıldıkça büyüdüğü bir nesile evrildiğimizi hatırlayınca yazmadan da duramadım. Aslında bu hatırlatma da bir öğrencimden geldi. Yazamamı sorgulayan sorusu gayet basitti : NEDEN?

Aslında "neden" sorusu çok sinir bozucu bir sorudur. "Neden" sorusunu sorduğunuz anda açıkça var olanla yetinmediğinizi söylemişte olursunuz. Bu nedenle "neden" sorusu pek sevilmez. Neyse ki; benim "neden" sorusuna alerjim olmadığı için, yeni bir şeyler paylaşmam gerektiğini hatırladım.

İnsanlar yapamadıklarına bahane bulmak için bir sürü zaman yaratabiliyorlarken, ben de bahane bulmak yerine yazmanın daha kolay olduğunu düşündüm. Çünkü ben kendimi bildim bileli hep yapmam gereken bir sürü işim, hep okumayı planladığım bir sürü metnim-kitabım, hep yazmayı düşündüğüm bir sürü şeyim vardı. Merak edip uğraşacak, yapacak-bozacak sonra tekrar yapacak bir şeylerimin sayısı da her geçen gün arttı. Bu yüzden de bahane bulma, üşenme yaz dedim... YENİDEN MERHABA

Bu arada OECD'nin 40 ülkede yaptırmış olduğu Uluslararası Yetişkin Becerileri araştırma sonuçları da yayınlandı. 16-65 yaş aralığının yaşam becerilerini ortaya koyan sonuçlar oldukça çarpıcı; kendi dilinde okuduğunu anlayamada yetişkinlerimiz 40 ülke arasında 37. sırada yer alıyor. Basit matematiksel işlemleri yapmada ve rakamları anlamada 40. sırada, problem çözme becerileri açısından da 40. sıradayız. Problem çözmenin eleştirel ve alternatif düşünme becerisinin karşılığı olduğu düşünüldüğünde; neden her sorunu kavgayla çözmeye çalıştığımız da anlaşılmış oluyor. Rapora göre; Kendi dilinde okuduğunu anlayamayan ve basit matematiksel işlemleri yapamayan yetişkinlerimiz çoğunlukta görünüyor. Sırf bu nedenle bile mazerete gerek görülmeden yazmanın ve okumanın zamanıdır.

Her 10.000 (onbin) kişiden 1 (bir) kişinin düzenli kitap okuduğu ülkemizde sanırım bahane üretmeden okuyup yazmak gerek (Bu arada, İngiltere ve Fransa’da toplumun her 100 (yüz) kişisinden 21’i düzenli kitap okuyor)…

O ZAMAN YENİDEN MERHABA...

29 Kasım 2016


.

31 Mart 2010 Çarşamba

Bitki Besleme Dersi Yıllık Ders Planı

EGE ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 BAHAR YARIYILI
BİTKİ BESLEME DERS PLANI

1.Hafta 18.02.2010
a. Bitki Beslemenin Tarihçesi ve Önceki Çalışmalar
b. Bitki Besin Elementlerinin Bitkilerdeki Genel Görevleri
c. Mutlak Gerekli Besin Elementleri Tanımı ve Sınıflandırılması
d. Bitkilerde Besin Maddeleri Alımı

2.Hafta 25.02.2010
a. Bitkilerde Besin Maddeleri Alımı
b. Bitki Besin Elementlerinin Alınımına Etki Yapan Etmenler
c. Topraküstü Organlar Aracılığıyla Besin Maddesi Alınımı

3.Hafta 04.03.2010
a. Bitki Su İlişkilerinde Temel İlkeler
b. Bitkilerde Su, Besin Maddeleri ve Organik Bileşiklerin Taşınması
c. Ksilem İletim Borularında Su ve Besin Maddelerinin taşınması
d. Bitkilerde Besin Elementlerinin Taşınma Yönleri

4.Hafta 11.03.2010
a. Bitkilerde Organik Bileşiklerin Taşınması
b. Organik Bileşiklerin Floemde Taşınma Mekanizmaları
c. Köküstü Organlarla Su ve Besin Maddesi Alınımı
d. Bitkilerde Stres ve Stres Tepkileri

5.Hafta 18.03.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Azot Besin Elementi ve Azotlu Gübreler
b. Azotlu Gübreler
c.Bitkilerde Azot Noksanlığı

6.Hafta 25.03.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Fosfor Besin Elementi

7.Hafta 01.04.2010
b. Fosforlu Gübreler
c.Bitkilerde Fosfor Noksanlığı

8. Hafta 08.04.201
a. Bitkilerde ve Toprakta Potasyum Besin Elementi
b. Potasyumlu Gübreler
c.Bitkilerde Potasyum Noksanlığı

09.04.2010 ARASINAV

9.Hafta 15.04.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Kalsiyum-Magnezyum Besin Elementi
b. Kalsiyum ve Magnezyumlu Gübreler
c.Bitkilerde Kalsiyum ve Magnezyum Noksanlığı

10.Hafta 22.04.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Kükürt-Demir Besin Elementi
b. Kükürt-Demirli Gübreler
c.Bitkilerde Kükürt-Demir Noksanlığı

11.Hafta 29.04.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Mangan-Çinko Besin Elementi
b. Mangan-Çinkolu Gübreler
c. Bitkilerde ve Toprakta Mangan-Çinko Noksanlığı

12. Hafta 06.05.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Bakır-Bor Besin Elementi
b. Bakır-Borlu Gübreler
c. Bitkilerde ve Toprakta Bakır-Bor Noksanlığı

13.Hafta 13.05.2010
a. Bitkilerde ve Toprakta Molibden-Klor Besin Elementi
b. Molibden ve Klorlu Gübreler
c. Bitkilerde ve Toprakta Molibden ve Klorlu Noksanlığı

14.Hafta 20.05.2010
Genel Tekrar ve Dönemin Tartışılması

14.Hafta 21.05.2010 Uygulama Sınavı

Not: Verilen program üzerine dönem içerisinde yapılan ders ve uygulama gruplarına bağlı olarak küçük değişiklikler yapılabilir.

0 YORUMUNUZ İÇİN TIKLAYIN:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ İÇİN BİRKAÇ RİCA..
* Lütfen yorumlarınız fikir alış verişi ve paylaşım temelli olsun
* Yazılan yazılar ve yorumlar kendi fikirlerinize uygun olmayan düşünceleri ifade ediyor olabilir, olması çok doğaldır (yorumlar zaten bunun için vardır), ancak bu durumun kimseye kişilik haklarına saldırı, nefret uyandırma veya etiketleme yapma hakkını vermediğini lütfen unutmayınız.
* Düşüncelerinizi ifade ederken, lütfen düzgün bir Türkçe ile ve nezaket çerçevesinde kalınız.
Yorumlarınızda lütfen kendinizi tanıtmaktan çekinmeyiniz, ancak adres, telefon gibi özel bilgilerinizi de yazmayınız.
* Son olarak, blog sahibi yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuğunu lütfen anımsayınız.

ZORUNLU AÇIKLAMA
Bu bir kişisel blogtur. Açıklanan, ileri sürülen fikirler, düşünceler üyesi olduğum herhangi bir kurumun, kuruluşun, onların yöneticileri ve personelinin politika ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Aksi belirtilmediği sürece burada aktarılan tüm materyallerin tamamı veya bir kısmı kaynak belirtilmek koşulu ile kullanılabilir, yeniden basılabilir.

MANDATORY DISCLOSURE
This is a personal blog. The opinions and the views expressed herein do not necessarily reflect those of any institutions, society and organizations, its administration, staff or members. Unless otherwise noted, all materials may be quoted or re-published in full, with attribution to the author.