YENİDEN MERHABA... PIAAC 2016 RAPORU...


Uzuuuuun bir aradan sonra yeniden merhaba... Kelime hatası yok, gerçekten çok uzuuuuun bir zaman olmuş yeniden yazmayalı.

Sabah uyanınca gün içinde yapılacak bir sürü işi sıralayıp da, akşam yatınca gün içinde işten-güçten yapamadığım bir sürü işi sıralama ile geçen bu uzuuuun zaman. Nedeni ve nasılı sorgulama merakımı aktarabileceğim bir blog oluşturmaka başlayan bu süreç, bilginin doygunluğu olmamasının yorgunluğu ile uzuuuun zaman aksadı.

Öğrenciyken bilgiyi elide saklı tutmaya özen gösteren bir nesilden, bilginin paylaşıldıkça büyüdüğü bir nesile evrildiğimizi hatırlayınca yazmadan da duramadım. Aslında bu hatırlatma da bir öğrencimden geldi. Yazamamı sorgulayan sorusu gayet basitti : NEDEN?

Aslında "neden" sorusu çok sinir bozucu bir sorudur. "Neden" sorusunu sorduğunuz anda açıkça var olanla yetinmediğinizi söylemişte olursunuz. Bu nedenle "neden" sorusu pek sevilmez. Neyse ki; benim "neden" sorusuna alerjim olmadığı için, yeni bir şeyler paylaşmam gerektiğini hatırladım.

İnsanlar yapamadıklarına bahane bulmak için bir sürü zaman yaratabiliyorlarken, ben de bahane bulmak yerine yazmanın daha kolay olduğunu düşündüm. Çünkü ben kendimi bildim bileli hep yapmam gereken bir sürü işim, hep okumayı planladığım bir sürü metnim-kitabım, hep yazmayı düşündüğüm bir sürü şeyim vardı. Merak edip uğraşacak, yapacak-bozacak sonra tekrar yapacak bir şeylerimin sayısı da her geçen gün arttı. Bu yüzden de bahane bulma, üşenme yaz dedim... YENİDEN MERHABA

Bu arada OECD'nin 40 ülkede yaptırmış olduğu Uluslararası Yetişkin Becerileri araştırma sonuçları da yayınlandı. 16-65 yaş aralığının yaşam becerilerini ortaya koyan sonuçlar oldukça çarpıcı; kendi dilinde okuduğunu anlayamada yetişkinlerimiz 40 ülke arasında 37. sırada yer alıyor. Basit matematiksel işlemleri yapmada ve rakamları anlamada 40. sırada, problem çözme becerileri açısından da 40. sıradayız. Problem çözmenin eleştirel ve alternatif düşünme becerisinin karşılığı olduğu düşünüldüğünde; neden her sorunu kavgayla çözmeye çalıştığımız da anlaşılmış oluyor. Rapora göre; Kendi dilinde okuduğunu anlayamayan ve basit matematiksel işlemleri yapamayan yetişkinlerimiz çoğunlukta görünüyor. Sırf bu nedenle bile mazerete gerek görülmeden yazmanın ve okumanın zamanıdır.

Her 10.000 (onbin) kişiden 1 (bir) kişinin düzenli kitap okuduğu ülkemizde sanırım bahane üretmeden okuyup yazmak gerek (Bu arada, İngiltere ve Fransa’da toplumun her 100 (yüz) kişisinden 21’i düzenli kitap okuyor)…

O ZAMAN YENİDEN MERHABA...

29 Kasım 2016


.

28 Ocak 2010 Perşembe

Toprak Verimliliği ve Gübreleme Programının Hazırlanması

Bitkilerde Gübreleme Programlarının hazırlanması esas itibarıyla oldukça fazla deneyim ve biraz da matematiksel hesaplamalar bağlı olarak yapılmaktadır.

Gübrelemenin temel prensibi:
a.)Toprakta mevcut bulunan besin maddelerini toprak analizleri ile belirlemek
b.)Bitkiler tarafından tahmini verimle kaldırılan besin maddeleri miktarını belirlemek
c.)İhtiyaç duyulan besin maddesi miktarını ise:verimle kaldırılan-toprakta mevcut olan şeklinde hesaplanabilir. Atrık bundan sonra ciddi bir deneyim gerektirmektedir. Çünkü toprak verimliliğine bağlı çevresel ve bitkisel faktörlerin etki değerleri yorumlanarak hesapla bulunan besin maddesi mikrtarları arttırılmalı veya azaltılmalıdır.

Bu çerçevede hazırlamış olduğum Yüksek Lisans Ders Notları içeriği aşağıda verilmiştir. Gerek içerik ve gerekse anlatımı ile sadece Yüksek Lisans değil lisans öğrencileri ve ayrıca konu ile ilgilenenlere faydalı olacağını ümid ediyorum.

TOPRAK VERİMLİLİĞİ ve DENGELİ BİR GÜBRELEME PROGRAMININ HAZIRLANMASI

1.Gübre Üretim ve Tüketimi
2.Gübrelemeye Etki Eden Faktörler
3.Gübreleme ile İlgili Sorunlar ve Çözüm Yolları
4.Damla Sulamada kullanılan Gübrelerin Sulama Suyunun pH ve EC Değerine etkileri
5.Gübrelerin Sınıflandırılması
5.1.Organik Gübreler
5.2.Kimyasal Gübreler
5.3.Gübre Çeşitlerinden Örnekler
6.Gübre Kullanımı Üzerine Yeni Düşünceler
7.Kimyasal Gübre Uygulamaları
8.Damla Sulamada kullanılan Gübreler
9.Azot, P, K, Ca, Mg,S, Fe, Mn, B, Zn’lu Gübreler
10.Gübrelerdeki Etkili Maddeler
11.Dengeli Gübreleme

Problem: Üretimde gübreye ihtiyaç var mı?
Yanıt : Var ise
Dekara Kaç Kg Gübre Verilmeli
Hangi Gübreler Kullanılmalı
Ne Zaman Uygulanmalı
Ne Şekilde Verilmeli
Toprağın Hangi Derinliğine Verilmeli

12.Bitkiler tarafından kaldırılan besin maddesi miktarları
13.Domates Bitkisi Gübreleme Programı Örneği

Düşünce ve yorumlarınız benim için gerçekten çok önemli. Konuların detaylandırılması, yeni konuların ilave edilmesi, gereksizlerin çıkarılması, dil ve anlatım gibi noktalarda geri bildirimleriniz yeni notların daha iyi hazırlanmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle katkı ve önerileriniz memnuniyetle kabul edilecektir.

İçeriği aktarılan ders notlarının tamamına ulaşabileceğiniz bağlantı aşağıda verilmiştir. Bu bağlantı ile notları bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

http://www.box.net/shared/x16d9qhfx6

Lütfen alıntı yaptığınız kaynakları çalışmalarınızda belirtmeyi unutmayınız.

0 YORUMUNUZ İÇİN TIKLAYIN:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ İÇİN BİRKAÇ RİCA..
* Lütfen yorumlarınız fikir alış verişi ve paylaşım temelli olsun
* Yazılan yazılar ve yorumlar kendi fikirlerinize uygun olmayan düşünceleri ifade ediyor olabilir, olması çok doğaldır (yorumlar zaten bunun için vardır), ancak bu durumun kimseye kişilik haklarına saldırı, nefret uyandırma veya etiketleme yapma hakkını vermediğini lütfen unutmayınız.
* Düşüncelerinizi ifade ederken, lütfen düzgün bir Türkçe ile ve nezaket çerçevesinde kalınız.
Yorumlarınızda lütfen kendinizi tanıtmaktan çekinmeyiniz, ancak adres, telefon gibi özel bilgilerinizi de yazmayınız.
* Son olarak, blog sahibi yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuğunu lütfen anımsayınız.

ZORUNLU AÇIKLAMA
Bu bir kişisel blogtur. Açıklanan, ileri sürülen fikirler, düşünceler üyesi olduğum herhangi bir kurumun, kuruluşun, onların yöneticileri ve personelinin politika ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Aksi belirtilmediği sürece burada aktarılan tüm materyallerin tamamı veya bir kısmı kaynak belirtilmek koşulu ile kullanılabilir, yeniden basılabilir.

MANDATORY DISCLOSURE
This is a personal blog. The opinions and the views expressed herein do not necessarily reflect those of any institutions, society and organizations, its administration, staff or members. Unless otherwise noted, all materials may be quoted or re-published in full, with attribution to the author.