YENİDEN MERHABA... PIAAC 2016 RAPORU...


Uzuuuuun bir aradan sonra yeniden merhaba... Kelime hatası yok, gerçekten çok uzuuuuun bir zaman olmuş yeniden yazmayalı.

Sabah uyanınca gün içinde yapılacak bir sürü işi sıralayıp da, akşam yatınca gün içinde işten-güçten yapamadığım bir sürü işi sıralama ile geçen bu uzuuuun zaman. Nedeni ve nasılı sorgulama merakımı aktarabileceğim bir blog oluşturmaka başlayan bu süreç, bilginin doygunluğu olmamasının yorgunluğu ile uzuuuun zaman aksadı.

Öğrenciyken bilgiyi elide saklı tutmaya özen gösteren bir nesilden, bilginin paylaşıldıkça büyüdüğü bir nesile evrildiğimizi hatırlayınca yazmadan da duramadım. Aslında bu hatırlatma da bir öğrencimden geldi. Yazamamı sorgulayan sorusu gayet basitti : NEDEN?

Aslında "neden" sorusu çok sinir bozucu bir sorudur. "Neden" sorusunu sorduğunuz anda açıkça var olanla yetinmediğinizi söylemişte olursunuz. Bu nedenle "neden" sorusu pek sevilmez. Neyse ki; benim "neden" sorusuna alerjim olmadığı için, yeni bir şeyler paylaşmam gerektiğini hatırladım.

İnsanlar yapamadıklarına bahane bulmak için bir sürü zaman yaratabiliyorlarken, ben de bahane bulmak yerine yazmanın daha kolay olduğunu düşündüm. Çünkü ben kendimi bildim bileli hep yapmam gereken bir sürü işim, hep okumayı planladığım bir sürü metnim-kitabım, hep yazmayı düşündüğüm bir sürü şeyim vardı. Merak edip uğraşacak, yapacak-bozacak sonra tekrar yapacak bir şeylerimin sayısı da her geçen gün arttı. Bu yüzden de bahane bulma, üşenme yaz dedim... YENİDEN MERHABA

Bu arada OECD'nin 40 ülkede yaptırmış olduğu Uluslararası Yetişkin Becerileri araştırma sonuçları da yayınlandı. 16-65 yaş aralığının yaşam becerilerini ortaya koyan sonuçlar oldukça çarpıcı; kendi dilinde okuduğunu anlayamada yetişkinlerimiz 40 ülke arasında 37. sırada yer alıyor. Basit matematiksel işlemleri yapmada ve rakamları anlamada 40. sırada, problem çözme becerileri açısından da 40. sıradayız. Problem çözmenin eleştirel ve alternatif düşünme becerisinin karşılığı olduğu düşünüldüğünde; neden her sorunu kavgayla çözmeye çalıştığımız da anlaşılmış oluyor. Rapora göre; Kendi dilinde okuduğunu anlayamayan ve basit matematiksel işlemleri yapamayan yetişkinlerimiz çoğunlukta görünüyor. Sırf bu nedenle bile mazerete gerek görülmeden yazmanın ve okumanın zamanıdır.

Her 10.000 (onbin) kişiden 1 (bir) kişinin düzenli kitap okuduğu ülkemizde sanırım bahane üretmeden okuyup yazmak gerek (Bu arada, İngiltere ve Fransa’da toplumun her 100 (yüz) kişisinden 21’i düzenli kitap okuyor)…

O ZAMAN YENİDEN MERHABA...

29 Kasım 2016


.

4 Şubat 2010 Perşembe

Darwin Mektupları (Yazışmaları) Projesi

Mektuplar kişilerin hayatlarına dair çok değerli gözlem-inceleme şansı sağlarlar.

Darwin'in yazışmaları Projesi, 2006 yılından beri Cambridge Üniversitesinde, tarih ve felsefe profesörü olan Jim Sercord'un başkanlığında devam etmektedir.

Projede ifade edilen şekliye; yayınlanan maktuplar “bize hem Darwin’in entelektüel gelişimi ve sosyal bağları konusunda, hem de Viktoryen dönemi bilim çevreleri ve genel toplum yapısına dair paha biçilmez bir bilgi kaynağı sunarlar. Darwin’in düşünsel gelişimine dair neredeyse eksiksiz bir resim sunarlar.
Ayrıca gelişim yıllarına (okul çağı) ve Beagle gemisinde geçirdiği yıllara, seferden dönüşünden Türlerin Kökeni’nin yayınlanmasına dek uzanan sürece ve yayınlanışının ardından patlak veren ateşli tartışmalara ışık tutarlar.”
Darwin'in mektuparında fikirlerini aktardığı tanınmış bilim adamları arasında jeolog Charles Lyell, botanikçi Asa Gray ve Joseph Dalton Hooker, zoolog Thomas Henry Huxley ve doğa bilimcisi Alfred Russel Wallace sayılabilir. Bu mektuplar onun özellikle fikirlerini ve çalışmalarını anlamamıza yardımcı olacaktır.
Ayrıca bu proje ile; Darwin'in iletişim kurduğu diğer kişilerle, çocukları ve aile ilişkileri hakkında da bilgi sahibi olunabilir.
Darwin sadece bir bilim adamı değil, düşünür ve aynı zamanda günlük hayatın endişelerini taşıyan bir Viktorya beyefendisi idi. Charles, sevgi dolu bir eş ve bir baba olmanın yanında çocuklarının eğitimi ile sürekli ilgili, devamlı kendi sağlığı hakkında endişeliydi. Köleliğe karşı oluşu, yerel hayır işlerinin de destekçisiydi.
Proje kapsımında hazırlanan web sitesi Darwin’in, HMS Beagle ile çıktığı sefer boyunca yazdığı mektuplardan günümüze ulaşmış olanlar da dâhil olmak üzere, kaleme aldığı veya kendisine hitaben yazılmış 5000’i aşkın mektubun kopyalarını içermektedir.
Ayrıca hazırlanan bu sitede Darwin ve Bilim, Darwin ve Ekoloji, Darwin ve Cinsiyet bölümleri ile birlikte orta ve yüksek öğrenime, araştırıcılara kaynak oluşturacak eğitim materyallarininde bulunması nedeniyle ilgililer için çok önemli bir veri tabanı oluşturmaktadır.
Siteye ulaşılabiecek adres:

http://www.darwinproject.ac.uk

0 YORUMUNUZ İÇİN TIKLAYIN:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ İÇİN BİRKAÇ RİCA..
* Lütfen yorumlarınız fikir alış verişi ve paylaşım temelli olsun
* Yazılan yazılar ve yorumlar kendi fikirlerinize uygun olmayan düşünceleri ifade ediyor olabilir, olması çok doğaldır (yorumlar zaten bunun için vardır), ancak bu durumun kimseye kişilik haklarına saldırı, nefret uyandırma veya etiketleme yapma hakkını vermediğini lütfen unutmayınız.
* Düşüncelerinizi ifade ederken, lütfen düzgün bir Türkçe ile ve nezaket çerçevesinde kalınız.
Yorumlarınızda lütfen kendinizi tanıtmaktan çekinmeyiniz, ancak adres, telefon gibi özel bilgilerinizi de yazmayınız.
* Son olarak, blog sahibi yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuğunu lütfen anımsayınız.

ZORUNLU AÇIKLAMA
Bu bir kişisel blogtur. Açıklanan, ileri sürülen fikirler, düşünceler üyesi olduğum herhangi bir kurumun, kuruluşun, onların yöneticileri ve personelinin politika ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Aksi belirtilmediği sürece burada aktarılan tüm materyallerin tamamı veya bir kısmı kaynak belirtilmek koşulu ile kullanılabilir, yeniden basılabilir.

MANDATORY DISCLOSURE
This is a personal blog. The opinions and the views expressed herein do not necessarily reflect those of any institutions, society and organizations, its administration, staff or members. Unless otherwise noted, all materials may be quoted or re-published in full, with attribution to the author.